جادهای باریک و پرپیچوخم با قربانیان بسیار
ساکنان محلی منطقه با گلایه از وضعیت جاده فعلی، آن را مسیری خطرناک، کمعرض و با پیچهای تند و فاقد دید کافی توصیف میکنند. یکی از اهالی با اشاره به جاده میگوید: «این جاده پیچهای خطرناکی دارد که دید کافی ندارد. همینجا دو کشته دادهایم.» مرد دیگری نیز با اشاره به پلهای تخریبشده و تونل نیمهکاره، تکمیل این پروژه را "نور علی نور" و حیاتی برای منطقه دانست.مردم محلی معتقدند که احداث جاده جدید و دوبانده شدن مسیر نه تنها آمار تصادفات و تلفات جانی را کاهش میدهد، بلکه با تسهیل عبور و مرور، موجب رونق اقتصادی و ایجاد کسبوکارهایی مانند مغازههای بینراهی خواهد شد. آنها از اینکه به دلیل نبود زیرساخت مناسب، منطقه از ظرفیتهای اقتصادی خود محروم مانده است، ابراز نارضایتی کردند.
تاجگردون: از حذف پروژه تا تلاش برای احیای دوباره
غلامرضا تاجگردون در مراسم کلنگزنی این پروژه توضیح داد که پس از تعطیلی اولیه، این طرح ملی عملاً از ردیف بودجه حذف و به یک پروژه استانی تبدیل شده بود که تأمین اعتبار آن در توان استان نبود. وی افزود: «ما در ۷-۸ ماه اول تمام تلاشمان را کردیم که مجوز ماده ۲۳ را اخذ کنیم و این طرح را مجدداً در قانون بودجه ۱۴۰۴ به عنوان یک طرح ملی بگنجانیم که این کار انجام شد.»
تاجگردون در صفحه اینستاگرام خود با ابراز خرسندی از آغاز این طرح، نوشت: «خوشحالم بعد از ۵ سال تعطیلی و تضییع حق مردم، بالاخص مردم شریف بویراحمد گرمسیری، طرح جاده گچساران-چرام آغاز شد.» وی با انتقاد از مسببان توقف پنجساله این پروژه، خواستار عذرخواهی آنها از مردم شد و نوشت: «ای کاش فقط یکبار آنانی که مسبب این ظلم بودند از مردم عذرخواهی کنند. همین.»
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، این پروژه را در کنار طرح آبرسانی به دشتهای منطقه، دو خواسته اصلی مردم بویراحمد گرمسیری دانست و تأکید کرد که هر دو طرح اکنون در دستور کار قرار گرفته و این پروژه هدیه دولت به مردم منطقه است.
با آغاز به کار ماشینآلات راهسازی در این محور، اکنون چشم امید مردم منطقه به تکمیل سریع این جاده دوخته شده تا دیگر شاهد حوادث تلخ جادهای نباشند و مسیر توسعه منطقه هموارتر از گذشته شود.
ارسال نظر